Urip mung mampir ngarit!

Rahasia Bahasa Wanita


Tak seperti biasanya Sarno terpekur di angkruk depan rumahku. Sendirian. Padahal kalo tiap malam begini kerjaannya hany memandangi layar hp. Mesam mesem sendiri. Tak jarang tertawa terbahak bahak. Tanpa menghiraukan sekitarnya. Ada apa dengan Sarno? Sebagai sohibnya tentu tidak akan membiarkan kejadian langka ini terjadi berlarut-larut. Bisa-bisa nanti Sarno nangis meraung-raung tanpa alasan jelas.

Aku ceblek pundaknya. “Tumben dewean nek kene, No? Biasane lak ngamping nek lawang kamarku kowe,”

“Hmmmmmm, gak opo-opo Mo! Lagi pengen wae!” jawabnya datar. Sedatar wajahnya yang memang pas-pasan itu.

“Biasane lak kowe ngene iki mesti enek masalah. Enek opo kowe mbi pacarmu? Ngomongo karo aku, nak iso tak bantu yo tak wenehi saran. Nak ora iso yo pancen iku nasibmu sing lagi gak beruntung.”

“Lagian nak aku crito karo kowe masalah cewek. Opo o kowe mudeng tur nyambung. Lha wong pacar wae kowe ora duwe. Tuwekan kok ora payu-payu!”

“Kowe ki ncen konco asu kok, No. Wis apik aku nawani konco curhat malah mbok unek-uneke.”

Sarno masih diam. Aku pun demikian adanya. Menikmati semilir angin malam yang dinginnya gak ketulungan. Mana rembulan tidak mau nongol lagi. Tertututp awan mendung. Pancen cocok koyok hawane si Sarno.

“Aku ki bingung, Mo. Kurang opo karo pacarku. Sak panjalukane tak turuti. Jaluk ngene, jaluk ngunu. Lha kok kebiasaane nesu tanpo sebab iseh wae. Aku lak dadi ngelu to, Mo. Ngambekan!”

Akhirnya keluar juga curhatan si Sarno. Seperti dugaanku awal tadi, paling banter masalahnya juga masalah percintaan.

“Ngene lho No. Tak ceritani, tapi iki mbok enggo yo monggo. Ora mbok enggo yo monggo. Kabeh wong wadon iku sebenere duwe titisan telik sandi. Kenopo? Lha wong semua keinginane iku roto-roto gowo kode je. Lha salahe wong lanang, koyok aku kowe iki, ora babar blas masalah perkodean ngunu kui. Yo enek sih wong wadon sing gamblang ngucap pengen ngene pengen ngene. Tapi No, mayoritas lebih suka pakai bahasa kode. Mereka pengen kowe kuwi iso mengerti semua keinginannya tanpa banyak berbicara. Ibarate weruh sakdurunge winarah.”

“Bahasa kode piye maksudmu Mo? Aku kok malah sansoyo bingung!”

“Sebenere bukan bahasa kode dalam artian sebenere No. Tapi lebih mengarah ke sebarapa jauh kowe ngerteni kebiasaan dan keinginan pasanganmu dengan bahasa wanita. Bisa bahasa isyarat, bahasa tubuh dan bahasa kebalikan dari opo sing wonge ucapno. Mudeng tekan kene?”

Sarno geleng-geleng kepala. Aku tepuk jidat.

“Memper nak pacarmu nesa nesu wae,”

“Aku ki malah seneng nak wong wadon ki bloko sutho. Ngomong wae nak pengen ngene pengen ngene.”

“Kabeh wong lanang pengene yo ngunu No. Nak ndilalah ntuk pasangan sing koyok mbok maksud kowe kuwi yo minuk. Gandeng okeh wong wadon sing pengen dimengerti tanpa harus banyak mengeluarkan banyak bicara.”

“Koyok judul lagu wae to Mo. Karena wanita ingin dimengerti.”

“Yo pancen kodrate wong wadon pengen dingerteni, No. Tugase wong lanang kuwi sing ekstra kerja keras piye carane iso ngerteni pasangane dengan segala macam keunikan yang dimiliki oleh makhluk bernama wanita.”

“Terus bahasa kode sing mbok maksud mau piye?”

“Memang sulit No mengerti dunianya wanita. Tapi yo kudu gelem belajar mengerti pasangan masing-masing. Tapi iki sepanjang apa sing tak baca lho. Biasane cewek nak ngomong “tidak” bisa berarti “ya”. Kalo ngomong “Ya” bisa berarti “Tidak”. Tergantung sikon. Deloken wae raine pacarmu pas ngomong iya opo tidak. Nak ndilalah raine ora mesem babar blas yo berarti pacarmu lagi ngajaki sinau antonim.”

“Terus?”

“Pernah pacarmu ngomong “cie” nak kowe gak?”

“Pernah kayakne Mo. Iku lak mung ngajak guyon ra.”

“Cah blaoon kowe. “Cie” ne pacar iku tandane wonge cemburu. Bukane ngajak guyon.”

“Pantesan terus ora gelem bales sms, bbm, wa-ku yo Mo. Cemburu ta wonge. Terus opo neh?”

“Nak kowe lagi lungo karo pacarmu nek mall opo nek pasar. Ndilalah pacarmu ngomong “Tase apik yo Mas?” sambil megang opo nunjuk tas. Iku tandane wonge jaluk ditukokno tas kuwi. Kowe mesti lak mung gur jawab, “Iyo pancen apik!” to?”

Sarno hanya tersenyum mendapati pertanyaanku barusan. Akhirnya tersenyum juga ini makhluk Tuhan semenjak tadi.

“Lha pancen lagi gak duwe duit je Mo. Kon piye maneh! Aku dadi wong ki to Mo, nak gak duwe yo ngomong gak duwe. Daripada gak duwe ngomong duwe, ujung-ujunge malah utang.

“Yo apik kuwi. Dipertahankan. Tapi kok ra duwe duite terus-terusan, sopo sing terus terusan. Sopo sing betah.  Kata satu iki sering banget diucapno marang cewek. “Nggak papa kok” utowo “Gak popo kok” dan sejenisnya. Iku tandane “ada apa-apa”. Inilah yang biasa wanita gunakan, mereka berusaha membuat absrud keadaan dan memaksa pihak pria untuk berpikir keras.”

Hanya dibalas anggukan kepala si Sarno. Semoga memang dia mengerti beneran.

“Kamus selanjutnya adalah “Kamu lagi dimana?” itu artinya “jemput aku sekarang”. Memang terkesan basa-basai sih, tapi ya namanya juga wanita. Sesosok makhluk yang sulit dimengerti dan itu tugas berat bagi kaum hawa untuk belajar mengerti pasangannya.”

“Kowe ki jelaskno ojo plin plan sih? Kadang gowo boso Jowo kadang gowo Bahasa Indonesia.

“Lha kowe kok cerewet. Sing ngomong aku kok kowe sing ribut. Gaweanmu mung trimo rungoke kokean cangkem. Dilanjut pora iki?”

“Hahaha, alus tah Mo. Ojo nesu ngunu. Yo lanjutlah. Pacarku wae sih ngambek ngene kok.”

“Pernah gak pacarmu ngomong “cewek iku sopo?” mbi kowe?”

“Hmmmmmm...” Sarno sejenak sok berpikir. “Pernah kayake Mo, biyen pas aku ngeterno koncoku SMP.”

“Iku tandane cewekmu wenehi kode ojo hubungi bocah wadon kuwi maneh. Terus terkadang wanita sering mengucapkan kata “Mungkin”. Padahal iku arti sebenarnya adalah “tidak”. 

“Dan yang terakhir adalah kata paling sering keluar dari bibir seorang wanita. Bahkan kata ini membuat banyak para pria senewen. Karena ambiguitasnya yang tingkat dewa. Kata itu “Terserah”. Ketika seorang pria mendengar kata tersebut keluar dari mulut pasangannya, yakinlah itu seperti terkena stroke ringan. Kalaupun boleh memilih, mereka lebih memilih pingsan daripada harus berurusan dengan kata mengerikan itu. Karena salah sedikit saja, duuuaaarrr. Seperti mematik granat.  Mungkin cuma itu beberapa bahasa rahasia wanita yang sepengetahuanku No.”

“Tapi kayane enek siji sing mbok liwatno Mo.”

“Opo kuwi?”

“Pikir saja sendiri” itu kalimat bombastis yang tak kalah mengerikannya selain “terserah”. Bahkan ketika seorang pria harus menerima pil pahit kalimat “pikir saja sendiri” dengan perpaduan wajah cemberut pasangannya. Yakinlah bahwa modyar adalah pilihan terbaik.”

Kami pun tertawa bersama. Hanya berdua di angkruk depan rumah. Walau mungkin sebenarnya juga ada beberapa makhluk lain yang ikut tertawa atas guyonan kami.
Tag : Cerita
0 Komentar untuk "Rahasia Bahasa Wanita"

Monggo nak selo podo komentar.....

Back To Top